DIKNA SYA
Ikan Masin
posted by Dikna Sya 23:35 3 comments
Bismillahirrahmanirrahim .

Assalamualaikum w.b.t .

Dikna ada satu soalan . Tapi sebelum tuh , klik sini . Thanks ! Okay , here's the question . Kenapa ikan kat laut rasanye tak masin walaupun dah lama dah ikan tu duduk dalam laut yang masin tuh ?? #paham soalan tak? Haa , cer teka cer teka !

I'll give you 5 seconds .

1
2
3
4
5

Tettt ! Time's up !

Okay , the answer is .. because , ikan tuh HIDUP dalam air . That's why ikan tuh tak masin . Kalau yang ikan kering tuh , dia boleh jadi masin sebab dia dah MATI .

Sama lah jugak macam HATI kite ni . Kalau hati ni kite hidupkan dengan perkara-perkara yg baik . InshaaAllah kite takkan mudah terpengaruh dengan benda-benda tak elok , macam air laut yg masin tuh . Tak mempengaruhi ikan tuh untuk jadi masin . 

Tapi kalau sebaliknya , HATI kite akan senang terpengaruh dengan benda-benda tak elok . Macam ikan kering tuh . Terpengaruh dengan garam yang dah diperap ngan ikan tuh .

The conclusion is , hidupkan lah hati kita ni dan terangilah ia dengan cahaya dan petunjuk dari Allah . Jangan biarkan ia mati dan merosakkan diri sendiri . 

"Jadilah seperti ikan yang hidup di dalam laut" 
p/s : Maaf . Ayat macam orang keling -..-'
design by Wanaseoby